Friday, 26 February 2016

My Family


When I was just a little child
I began to see
I had a special family
Who is always there for me

A family that stands by you
No matter what you've done
Who picks you up and dries your tears
And points you to the sun

A family that laugh with you
And helps you see the good
A family that will love you
More than you thought they could

Since I was just a little child
I've been so very blessed
To have a special family
You simply are the best


Baru-baru ni Dawie ada post pasal nak recite poem untuk assesment kan? Ni lah tajuknya. Recite poem ni secara pairwork. Jadi hafallah 2 stanzas setiap sorang. Poem ni Dawie suka. Pasal ada banyak kena mengena dengan kehidupan kita. Nak citer ni πŸ‘‰πŸ‘ˆ Hari ni kakak Dawie dah balik Gemas dah, dgn Dahlia dan Zahra (niece) Setelah nak dekat setahun duk ngan kami. Kakak pregnantkan si Zahra aritu, pastu berpantang terus kat sini. Yelah, kami dah xde ma abah. Jadi kakak Dawie, Syikin dgn Dawie lah jaga dia masa tgh pantang walaupun xmcm berpantang mana pun. Haha hmm duk sini lama sbb suami kerja askar. Byk duty dgn pergi kursus. Kalau duk sana pun, duk sorang2 dgn anak2 kat rumah. Susahlah, tu yg duk sini terus. Banyak suka duka bersama. Hari ni dah balik. Terus rasa sunyi rumah. Sedih pulak 😞 Balqis, anak kakak sekolah kat sini. Ibu dia kata senang kalau dia nak balik sini. Lepas salam2 td si Balqis masuk toilet, ambik air sembahyang sbb nak mengaji dengan Syikin. Keluar dr toilet, mata dia merah, tgh mengaji pun terketar2. Abis mengaji terus menangis. Anak mana xsedih bila ibu dia balik sana dgn adik2. Dawie pun sebak. Menitis jgklah air mata πŸ˜… Haihh Dawie dibesarkan dgn family yg ramai. So bila masing2 dah besar, ada kehidupan sendiri dan one by one pergi duduk asing2, rasa xbiasa. Sbb tu bila diorang balik Dawie suka. Gaduh2 tu biasa lah. Tp tu lah, bila diorang xde kat rumah baru terasa kasih sayang diorang pastu tetiba rindu 😁

0 comments: